Het komt veel voor dat buitenlandse bedrijven activiteiten opstarten in Nederland. Ook over het zaken doen in Nederland of het doen van investeringen leven veel vragen bij buitenlandse ondernemers. Wij helpen u graag verder.
In de beginfase zien wij bijvoorbeeld vaak dat de Nederlandse vestiging veelal een verkoop en/of service functie heeft. Later kan dat uitgroeien tot een volwaardige vestiging met bijvoorbeeld een productie faciliteit. Vragen die wij in de praktijk in dit kader vaak gesteld krijgen, zijn:
Het antwoord op voorgaande vragen hangt veelal af van de feitelijke situatie, zoals de vraag waar de moedermaatschappij in het buitenland is gevestigd en op welke wijze de activiteiten gestructureerd worden. Govers kan u bij deze, maar uiteraard ook bij andere internationale vraagstukken adviseren.
Een algemene toelichting treft u alvast aan in onze brochure “ Doing Business In The Netherlands”. Heeft u meer specifieke vragen, neem dan contact op met één van onze specialisten uit onze internationale desk.
Uiteraard zijn wij graag bereid u te assisteren bij het verzorgen van de salarisadministratie, de verloning, de boekhouding, samenstelling of audit van de jaarrekening van de Nederlandse entiteit en het voldoen aan Nederlandse fiscale compliance en aangifteverplichtingen.
Heeft u vragen omtrent internationaal ondernemen, dan kunt u vrijblijvend contact opnemen met onze specialisten van de internationale desk.